Profile picture for user mariocruz@ese.ipp.pt

Mário Rui Domingues Ferreira da Cruz

Politécnico do Porto - Escola Superior de Educação
Profile
Publications
Projects

Mário Cruz is Associate Professor at Politécnico do Porto - Escola Superior de Educação, where he teaches Spanish as a Foreign Language, Hispano-American Literature and Culture, Didactics of Languages, Intercultural Education and Educational Technology. He holds a graduate degree in Teaching of English and German, a M.A. in Didactics of Languages, a M.A. in Teaching of English and Spanish at Basic Education, a M.A. in Teaching of English and Spanish at 3rd Cycle of Basic Education and Secondary School, a PhD in Didactics and Professional Development and another  PhD in Linguistic Studies. He is also a researcher at CIDTFF -  Research Centre on Didactics and Technology in the Education of Trainers and an integrated researcher at inED - Centre for Research and Innovation in Education, where he coordinates the research project entitled CLIL 4 U and is the co-editor of Sensos-e Journal. He is the author and reviewer of scientific articles in the field of Didactics of Languages, Applied Linguistics, Special Needs Education and ICT applied to Langues Teaching.

Publicações

Artigo Científico
PRATICA - Revista Multimédia De Investigação Em Inovação Pedagógica E Práticas De E-Learning | 2024

J. Cainelli

Proceedings
2024 IEEE World Engineering Education Conference (EDUNINE) | 2024

C. Pinto

C. Nikolopoulos

R. Queirós

K. Petridis

Proceedings
IEEE World Engineering Education Conference (EDUNINE2024- 8th IEEE World Engineering Education Conference: Empowering Engineering Education: Breaking Barriers through Research and Innovation) | 2024

C. Pinto

R. Queirós

Proceedings
ICERI2024 Proceedings | 2024

J. Martins

S. Paredes

Projetos

A comunidade escolar está hoje desafiada a responder a uma maior diversidade de perfis de aprendizagem e de funcionamento, impondo-se o…
Authors often call today’s society by “knowledge society” (Hargreaves, 2003), “network society” (Castells, 2005; Hoadley & Kali, 2019), “digital…
  A pandemia devida ao COVID-19 tem tido efeitos rápidos e amplos na nossa sociedade global, fazendo mesmo questionar-nos, a nós educadores e…
  O que se aprende a pedalar? Este é o ponto de partida que nos levará a explorar as potencialidades da velomobilidade na resposta ao desafio…
Este estudo tem como objectivo descrever e compreender as variáveis psicológicas nos estudantes no ensino superior.   A transição para o…
Dentro do contexto do Decreto-Lei 176/2014, o inglês foi introduzido como área disciplinar obrigatória e curricular no 1º Ciclo do Ensino Básico, nos…
Tendo em conta o desaparecimento das fronteiras e a crescente necessidade de mobilidade laboral num mercado globalizado e internacional, as…
A revolução social e tecnológica tem provocado a recriação do paradigma industrial e o nascimento de uma nova era cuja sustentabilidade impõe um…